torsdag 9. mai 2013

Hekla grytehjerter

Disse gryteklutene ble heklet i påsken, jeg har bare glemt å legge dem ut her.
 
Oppskriften fant jeg hos Olava, det er sikkert over to år siden jeg printet oppskriften ut og endelig fikk jeg heklet dem!
 
Jeg ville ha noen tykke og gode kluter så de er trygge i bruk, og valgt derfor et ganske tykt garn - helårsgarn fra PT. Det finnes i mange glade farger og er 100 % bomull, noe som er greit da klutene bør tåle høy varme ved vask.
 
 
Nå er det langhelg for meg og det er godt å tenke på, årets maimåned med mange fridager er jo helt super spør du meg :-)
 
Ha en fin helg!


2 kommentarer:

  1. Kjempefine! Og som du sier: Viktig at de er solide så en ikke brenner seg på fingrene. Tynne grytekluter er egentlig bare til pynt.

    Kos deg i langhelga!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så skjønne disse er! Skikkelige sukkertøyfarger :)

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)