tirsdag 31. januar 2012

Tøffe lille Leo i strikka genser

Lille Leo er en skjønn liten Chihuahua på ca 9 mnd. Han eies av Stine som er kjæresten til sønnen vår og er ofte på besøk hos oss. Vi har selv en dalmatinerjente på 8 år, en ganske så stor og robust rase. Iallefall, når det ble vinter og kaldt så syntes jeg veldig synd i Leo,  han er jo så liten, tynn og korthåret.  Dalmatinere er også korthåret, men Tuva som vår hund heter har ingen problemer i 20 minus.....

Jeg  fant iallefall ut at jeg måtte strikke ham en genser så han lettere kan holde varmen her oppe i kalde Finnmark :-)

Ettersom jeg aldri har gjort noe slikt før, så måtte jeg google litt. Jeg fant fort en oppskrift på Garnstudio, men målene må tilpasset etter den enkelte hunden. Leo er litt større en gjennomsnittet for rasen, så jeg tok utgangspunkt i en mellomting mellom str. XS og S.  Jeg bommet nok littegrann på vidden nederst, den kunne gjerne ha vært litt smalere og kortere. Jeg ville rett og slett ikke plage ham med for mye måling underveis... De to "ermene" strikket jeg kortest mulig for at det skulle være enkelt å kle på. Jeg har brukt restegarn fra Dale.

Er han ikke skjønn? :-)



Dersom han venner seg til å bruke klær og synes det er ok, så blir det muligens en ny som passer litt bedre.

Det er tydelig at han til å begynne med ikke var heeelt begeistret, forståelig nok :-)  



Jeg melder meg på med denne på Pinnekrokens utfordring - prøv noe nytt

Ha en flott uke :-)

4 kommentarer:

  1. Hihi, den blei jo flott. Regne med Leo etterhvert blir fornøyd med genseren fra "bestemor" ;)

    SvarSlett
  2. Så morsom! Velkommen med i utfordringen og lykke til :-))

    Signe
    -Pinnekroken-

    SvarSlett
  3. Så søt :D Holder på med samme til min lille søt nos . Men hun nekter å være liten hun måtte nemmelig ha største str ;) hi hi

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)