torsdag 30. august 2012

Vinflaske tag til jul

Da har jeg omsider fått laget månedens bidrag til Hjertebodens juleblogg, og denne gangen var det flasketag som var utfordingen.
 
Jeg valgte like godt å lage alle tre bidragene i dette formatet, rett og slett fordi de var enkle å lage... iallfall gjorde jeg det rimelig enkelt. Og så er det kjekt å ha når man skal gi noen en flaske vin eller lignende til jul :-)
 
Her har vi alle tre:
 


Denne laget jeg først og jeg har brukt:
Bazzill kraftkartong, pyntepapir fra Papirgleder, Spellbinder dies til ramme og label, samt rundingen rundt flaskehalsen., swirl er Die-namics. Blomster fra WOC, hjerteserviett, osteklut, perler, bånd og blonde, hertecharms og en knapp fra skuffen. Jeg har også brukt litt hvit Distress stain og teks stempelet er fra Ladybug and friends.
 

 
Hvis vi ser litt nærmere på motivet, så har jeg brukt UTEE på det. Jeg knekte den opp etter at den var stivnet for å få et antikk look, men det er vanskelig å se på bildet. Motivet er fra samme papir som jeg har brukt på selve tagsen, som nevnt fra Papirgleder.
 


Nummer to er også Bazzill kartong. På bakgrunnen har jeg stemplet med blå Memento et stempel fra Stempelglede, mens motivet av englene er fra Papirgleder. Jeg har brukt glimmermist Glacier på det meste... på kartongen, på englestempelet og på blomstene for å få litt skimmer. I tillegg har jeg brukt hvit Distress stain. Spellbinder dies til sirkel rundt flaskehals og ornamentet (vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men den øverste på tagen). Blomster fra WOC, hvite pyntespiraler fra Kort og godt. Perler, vanlige og stjerner, fjær, osteklut, serviett, charms og sløyfeband har jeg også brukt. En liten tekst har jeg også stemplet på bakgrunnen, den er fra Papermania.
 



Den siste har jeg brukt Bazzill kartong, pyntepapir fra Papirgleder. Spellbinderdies rundt flaskehalsen, hjertet er Nelli Snellen, snøkrystallen er Die-namics og kristorngrenen er Cheeri Lynn. Motivet er et glansbilde jeg fikk av Lene Sofie :-) . Ellers har jeg brukt litt seem binding band og perle fra WOC, hjertecharms fra Kort og godt og perler fra beholdningen.


Litt nærmere bilde av motivet., det ble gjenskinn i det forrige bildet.
Bak motivet har jeg brukt litt blonde kjøpt på en lokalbutikk.
 

 
 
Se der, bidragene for august i boks, en dag før fristen :-))

7 kommentarer:

  1. Skikkelig nydelige forseggjorte flasketags! Love it!! Takk for inspirasjon :) :)

    SvarSlett
  2. Åå så fine de ble! Flotte detaljer på alle tre :)
    Klem, Jorunn

    SvarSlett
  3. Nydelige juletager spekket med fine dtaljer :) Og gleder mitt hjerte at du også er bitt av UTEE-basillen ;) ;)

    SvarSlett
  4. Utrolig flotte juletager! Så mange lekre detaljer! Klem, Elizbeth

    SvarSlett
  5. For noen kjempenydelige flasketags. :)
    Julestemning i massevis, og mange fine detaljer. :)

    Klem, Anne.

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)