torsdag 2. februar 2012

Nok et bursdagskort til en 50-åring

En av mine kolleger fyller 50 år i helgen, og ettersom vi har samlet sammen penger til gave så måtte jeg nesten lage et kort også.

Jeg fant et kult bilde av en pilot på nettet, 50-åringen har nemlig eget småfly så da passet det bra. Fargene på bildet passet perfekt til Anonyme Scrapperes utfordring - hvit, blå og brun! Jeg tok for meg skissen til Kort' O' Mania da jeg satt sammen kortet, men jeg måtte legge til noen elementer før jeg ble fornøyd. Blant annet måtte jeg ha en bil med ettersom jubilanten er sensor på trafikkstasjonen :-)

Materialer: Bazzill kartong, pyntepapir fra Prima, Magnolia dies til blomsten, swirlene er Spellbinders, perler fra Kort & godt, blondebånd fra Galerie, ellers har jeg brukt små knappebrads, osteklut og hjemmelagede pebbleser. Den ene har jeg klippet ut bilen fra et pyntepapir fra Papirdesign, den andre er tall fra Tim Holtz alfabet dies. Jeg har brukt hvit gesso rundt kantene.

Kortet ble litt anderledes med dette motivet, en slags merkelig mix mellom det maskuline og det feminine - men så lenge det er personlig - og det er det absolutt, så er det greit nok :-)




Jeg melder kortet på de to utfordringene kortet er laget ut i fra :



Snart helg - så god helg til alle :-))

6 kommentarer:

  1. Så stilig! Jeg holder også på med et 50årskort - til en dame da ;)

    SvarSlett
  2. Flott kort med mange fine detaljer.
    Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  3. Herlig kort du har laget :) Tusen takk for ditt bidrag til Kort 'o' Mania. Klem Jeanette :)

    SvarSlett
  4. Så herlig kort! Virkelig stilig motiv du har brukt her :-)

    Tusen takk for herlig bidrag til utfordringen vår hos Anonyme Scrappere!

    Klem Stine :-)

    SvarSlett
  5. Wow vilket snyggt kort!

    Tusen tack för att du deltar hos Kort o Mania :)

    Kram Nelle

    SvarSlett
  6. Så tøfft manne kort! Veldig bra bruk av skissen! Takk for du delatar hos kort o mania!
    Klem fra Ane :)

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)