mandag 16. januar 2012

Flere luer fra Arne & Carlos

Jeg måtte dra fram strikkepinnene i romjula også, får liksom ikke helt til å la hendene hvile for lenge...

Først strikket jeg en ny lue til meg selv. Jeg hadde ønsket meg en lue som gikk til min brune dunkåpe, og da jeg fikk noen nøster i lysbrun Alpakka mohairgarn fra mamma så passet det perfekt.

Jeg har brukt flettemønsteret fra Arne & Carlos, jeg la bare til en rapport fordi jeg ville ha luen litt løs (så blir ikke håret trykket flat.. hehe).  Jeg ville heller ikke ha hengelue denne gangen, så da felte jeg av når jeg syntes den var lang nok. Jeg har brukt den mye og er veldig fornøyd :-)




Den neste luen var til kjæresten til min sønn som hadde bursdag 5. januar,
 hun fikk denne og var veldig fornøyd med både farger og fasong.
 Mønsteret er selvfølgelig fra Arne & Carlos,
og denne gangen fulgte jeg mønsteret til punkt og prikke :-)
Garnet er Freestyle



Legg merke til dusken!
Takket være tips fra Lene-Sofie så har duskene mine på de siste luene blitt mye tettere og finere -
 sjekk tipset HER!

1 kommentar:

  1. Skjønne luer - og NUSSELIG dusk :) Tusen takk for at du linker meg :)

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)