lørdag 21. januar 2017

Lyslykter som koselige julegaver

 Disse lyslyktene ble gitt bort i julegave jula 2016.

Jeg kjøpte glassene på Søstrene Grene og dekorerte dem med noen flotte bilder som ble tatt  av fotograf Frikant mai 2016.
Den første lykta ble det laget 4 av (søstergaver), og her har jeg brukt bilde av meg og mine 4 søstre. Bildene ble skrevet ut på transparente ark kjøpt hos Panduro. På baksiden har jeg brukt et fint dikt som jeg syntes passet bra. Jeg tilpasset teksten i Word og skrev ut på samme type ark. Arkene ble festet med dobbelsidig tape oppe nede og i skjøten mellom arkene.
Deretter har jeg limt på sølvfarget dekortape fra Søstrene grene, og bling kjøpt på Europris.
Inne i lyktene har jeg lagt en liten lyskjede, også den kjøpt hos Europris (flaskelys)

Her er bilde uten blitz, da kommer den rette stemningen fram.

Jeg laget også en lykt til svigermor, og da brukte jeg bilde av min familie på den ene siden, og bilde bare av ungene på den andre siden.


Disse lyktene var veldig enkle å lage, så det er bare å sette i gang og lage dine helt personlige gaver med din egen vri :-)

2 kommentarer:

  1. Kjempefine lyslykter! Du får det til å høres så enkelt ut. Lekkert kort i det andre innlegget her også. Du er nok både kreativ og flink med hendene dine. Dobbel glede å kunne gi hjemmelaga gaver, synes jeg, og slik stas det er å få! Du må nok holde fingrene i gang og skape flere vakre ting.

    God søndag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Disse lyktene var virkelig artige ! Du er kjempeflink !

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)