tirsdag 24. januar 2017

Dalur - Islandsstrikk

For første gang har jeg strikket Islandsstrikk. Dette er modellen Dalur fra boka Islandsstrikk og jeg brukte garnet  Àlafoss Lopi etter oppskriften. Genseren ble strikket på bestilling fra min søster, en bursdagsgave til hennes "datter".

Garnet var tykt og litt hardt å strikke, så selv om det i utgangspunktet går fort med pinnenummer 6, så var det tungt for fingrene. Fargene valgte jeg ut i fra hva jeg trodde mottakeren liker, og som jeg selv også synes er fine da :-)
Genseren vil nok holde tantejenta varm på kalde dager vil jeg tro. En dag skal jeg strikke til meg selv også, men da vil jeg nok velge det garnet som litt tynnere.

Akkurat nå er det nok ekstra godt med en Islender, i går kveld viste gradestokken 22 kalde blå her i Alta!

1 kommentar:

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)