torsdag 26. juli 2012

Tynne ulsokker med 7 brødre

Disse sokkene var et prøveprosjekt. Jeg har fått masse nøster med 7 brødre fra mamma for leeenge siden, optimistisk som jeg var skulle det bli sokker i julegave til mine tantebarn.... Vel, jeg startet friskt ut med et par lange strømper, og var vel lei allerede etter en sokk det året.. hihi. 

For å komme i gang med garnet igjen så prøvde jeg denne gangen et par alminnelig lange sokker, men med et anderledes mønster - eller felling. Jeg fant oppskrifta på nettet, men jeg er ikke så fornøyd så jeg tror det blir med det ene paret. Jeg har funnet ut at sokkene blir både penere og varmere dersom jeg blander inn en annen ensfarve og strikker mønster.

Jeg fikk meg iallefall et par tynne hverdagssokker, er kjekt å ha det også :-)



Casa kreativ har denne måneden rosa, så her er mitt første bidrag - det kommer flere når jeg har fått tatt bilde!

2 kommentarer:

  1. LEKRE :) I mitt yndlingsgsrn :)

    SvarSlett
  2. Lekre sokker:) har å strukket dette mønstret, å nesten det samme garnet. Tror de bli bedre med liiiit tykkere garn, skal prøve det neste gang. Men dine ser kjempefine ut! Mine ble litt "slankere"

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)