fredag 2. desember 2011

Julelys

Jeg har sett så mange fine lys rundt omkring på diverse blogger, så nå fikk jeg også lyst å prøve å pynte mine egne lys. Her er de første, det blir nok flere etterhvert for det er jo veldig enkelt.

Jeg har kjøpt rimelige lys på Europris og Kid interiør og servietter har jeg funnet på flere steder. Ettersom jeg er veldig glad i engler så måtte jeg kjøpe de jeg fant med engler på.

Oppskriften er enkel:

1. Klipp ut motivet fra servietten du vil ha.
2. Finn fram matpapir/bakepapir og legg over motivet når du har plassert motivet der du vil ha det.
Bruk gjerne tape slik at papiret ligger tett over servietten
3. Varm med varmepistol, her må man se hvor høy varme pistolen har og prøve seg fram.
(min varmepistol var så varm at det funket best med bakepapir som isolerer bedre.)
Man kan også bruke en spiseskje, varm den over stearinlyset og stryk over matpapir/bakepapiret.

 Jeg ser at mange pynter med band og diverse småtteriet, pga brannfaren så nøyer jeg meg med band helt nederst på lysene. Uansett skal man aldri la lysene brenne uten at man er til stede.




1 kommentar:

  1. De blei kjempesøte :) Jeg holder akkurat på med 15 like lys som skal bli en liten julehilsen fra læreren til 15 flotte jenter :)

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)