onsdag 1. februar 2017

Frøkenseiler genser

Så fikk jeg endelig strikket noe til meg selv igjen :-)

Frøkenseilergenseren er mønster og garn fra Pickles.
Jeg elsker fargen og meleringen i merino tweeden, akkurat min farge!
Jeg har valgt å forlenge ermene som i mønsteret er 3/4 lengde. Her i nord må man ha lange ermer om vinteren. Jeg valgte også å strikke bolen lengere da jeg synes den ble vel kort, særlig ettersom det er en vid modell. Den er forøvrig litt lengere bak enn foran, noe som er en fordel synes jeg.


Nye prosjekt både på pinnene og under planlegging, tiden strekker ikke til med alt man gjerne skulle ha strikket :-)

Jeg må nesten vise mitt "temperatur teppe" også.
Jeg strikker en rille hver dag, og fargen bestemmes ut i fra  hvilken temperatur vi har hatt denne dagen.

Planen er å strikke et helt år, får håpe jeg klarer det :-)

Fargekartet mitt:

Jeg bruker Mor Aase superwash og har valgt å strikke sikksakk mønster, tror det blir bra.

Slik ser januar ut:

Ha en fortsatt fin uke, Lena

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)