torsdag 6. september 2012

Dorthe genseren min :-)

Endelig ble genseren min ferdig! Jeg var egentlig ferdig før helga, jeg monterte den uten å feste trådene. Men så ble jeg ikke helt fornøyd og demonterte genseren... Jeg hadde egentlig ikke lyst å ha den så kjempelang, men fordi den ble så vid så måtte jeg rett og slett ta den opp og strikke den 10 cm lengere og da ble alt så meget bedre :-) Nå er jeg en meget fornøyd eier av en hærlig varm kosegenser som jeg tror kan være god å ha når de kalde dagene kommer!
 
Jeg har brukt Tynn Alpakka og Faerytale i en helt lys rosafarge.
 
 
Jeg fulgte mønsteret og la opp 80 masker på både for- og bakstykket, på ermene la jeg opp 36 masker og ikke 40 som det står i mønsteret. Lengden bak ble nærmere 80 cm og forstykket ca 6 cm kortere.
 
Nå har jeg kastet meg over Lovikkagarnet, har masse nøster som skal bli til votter, både jule- og bursdagsgaver tenker jeg :-)
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Se der ja :) Godt at du gjorde endringer så du blei 100% fornøyd! Flott genser til enda flottere dame :) :)

    Klem "nedover" til deg ;)

    SvarSlett
  2. Denne var nydelig... :-)

    SvarSlett
  3. Kjempefin genser:) den ser skikkelig deilig ut!

    SvarSlett
  4. Skikkelig fin kosegenser:) Fargen passa så bra til deg:)

    SvarSlett
  5. Nyydelig genser til deg , Lena! :)

    SvarSlett
  6. Så fin den der var til deg, nydelig farge:)

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)