mandag 19. september 2011

Søte lyslykter

Når man sitter å surfer på forskjellige blogger så finner man stadig ny inspirasjon, og tidligere i år fant jeg flere heklede lyslykter som jeg syntes var fine. Jeg har ikke heklet på mange mange år, og har aldri vært noen storhekler heller - men dette fant jeg ut måtte være overkommelig for meg også :-)

Jeg fant fram min gode gamle bok "Handarbeid" og slo opp på heklede mønster. Jeg prøvde flere forskjellige, og da jeg hadde funnet et mønster jeg likte så var det bare å finne fram telysglass og tilpasse mønsteret til disse. Jeg har heklet flere av disse i sommer, det var kjekt å ha noe lett å holde på med på lyse sommerkvelder. Det er ikke noe minus at de er kjappe å lage heller, spesielt ikke for utålmoldige sjeler som meg :-)

Disse lyktene fikk litt pynt fra scrappebeholdningen også, sløyfeband og brads pynter litt ekstra opp. Har du lyst å lage en søt gave til for eksempel en venninne så anbefaler jeg å prøve deg på disse. Lag din egen vri med mønster/farger du eller mottaker liker.

Ettersom jeg er helt ny på blogg så har jeg ikke særlig erfaring fra utfordinger, men da jeg så at Anonyme Scrappere hadde nettop lyslykt som utfording så fant jeg ut at jeg vil delta med disse. De er riktignok ikke scrappet, men hvis jeg har tolket oppgaven riktig så er jeg innafor :-)

Her er altså mitt bidrag:

Jeg er veldig glad i rosa, så denne har jeg laget til meg selv (den andre er ikke helt ferdig ennå)


Disse fikk min søster i bursdagsgave

4 kommentarer:

  1. Kjempesøte lyslykter du har laget!
    Og så masse flott du har lagt ut her i bloggen.. :)
    Har lagt deg til i lista mi, så jeg kan følge med på når du legger ut nye ting.. :)

    SvarSlett
  2. Super søte altså! :)
    Takk for at du deltar hos AS!
    Ha en fin dag.
    Klem fra Ragnhild! :)

    SvarSlett
  3. Heldige meg som også har fått Lyslykt :)

    SvarSlett
  4. så lekre og søte lyslykter :)
    tusen takk for at du deltar hos oss i AS denne gang.
    klem, Anja

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)