fredag 1. januar 2016

Småstrikk

Først vil jeg ønske alle sammen et riktig godt nytt og kreativt år :-)

Jeg var så heldig at jeg fikk Bitta Mikkelborgs strikkebok "strømper" i julegave fra min yngste sønn, og ser fram til å få laget noen julegaver med utgangspunkt i denne. Jeg strikker stort sett hele tiden, men er ikke så flink til å legge ut prosjektene mine her. Det har jeg tenkt å gjøre noe med :-)

Her er litt småprosjekter strikket i 2015. 

Disse sokkene, Isrose var egentlig ikke så lite prosjekt.. Mønsteret er slik at du må følge med hele tiden, så jeg brukte en del tid på dem da jeg strikket dem i begynnelsen av året. De er strikket i Sisu og  Opal. De er i størrelse rundt 39 og ble gitt til min datter. 


To par sokker strikket til min datters guddatter nå i høst:

Jeg plundret litt før jeg fikk riktig antall masker på disse sokkene, måtte prøve meg fram da jeg bare hadde et diagram. Jeg har brukt tynt Regia garn og de er i størrelse 2 år.


Disse var kjapp å strikke da jeg brukte tykt garn (Raggi) og størrelsen er ca 2 år. 


Her er et par votter i størrelse 2 år, strikket av restegarn. 



Til slutt vil jeg reklamere for Lisbeths nyttårs give away. Besøk bloggen hennes HER for å delta. Jeg har vært innom nettbutikken Woolspire og liker det jeg ser :-)

1 kommentar:

  1. Isrose-sokkene er kjempefine! Lett å se at det er mye arbeid. Søte sokker og votter i liten størrelse også!
    Godt nytt år! Her er det et par minusgrader og litt snø i lufta. Skal gå meg en tur før nyttårskonsert og hopprenn.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)