onsdag 20. februar 2013

Lovikkavotter atter en gang

Her har jeg to par lovikkavotter, et par som ble til tanteungen Erik Mathias og et par til min datter som har ventet leeenge på at det skulle bli hennes tur :-)
 
Jeg har kuttet ut kanten slik de tradisjonelle vottene er, for da er det enklere å få vottene inn under jakkeermet og man slipper "snik-trekk".
 
Disse ble det ikke brodert noe på fordi jeg ikke visste om de ble å passe til gutten... meninga var å brodere navnet på :-P
 
Ida Helen ville gjerne ha grå votter, her brodert med litt gråspettet garn.
 


Mine egne votter er faktisk også ferdige, har bare broderinga igjen på de - men jeg har samtidig et par-tre andre prosjekt som jeg holder på med samtidig så da drøyer det visst litt :-) Dessuten fikk vi mildvær her i nord og da er ikke behovet der akkurat nå.
 
Ha en forsatt fin uke!

3 kommentarer:

  1. Fine votter som varmer godt på kalde dager! Er det Lovikkagarnet som gjør at de heter Lovikkavotter? Jeg trodde det var tykke, tova votter med broderi, men det er kanskje feil?
    Jeg strikker slike votter av Vamsegarn, og det gir et utmerket resultat.

    Ha en strålende dag! Her er det 20 minus nå på morgenkvisten.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Ja det er det faktisk, det stammer fra Tornedalen i Sverige (der faktisk mye av befolkningen her oppe i nord også har aner fra, også jeg). Egentlig en fasinerende historie du kan lese om her feks:http://ulflarsson.se/sida6.html

    Du kan selvsagt stikke de i annet tykt ullgarn, årsaken til at jeg bruker lovikkagarnet er at jeg tilfeldigvis kom over det på ferie i Sverige i fjor. Jeg falt pladask for det tykke, gode garnet, og ikke minst fargene :-)

    SvarSlett
  3. Så flotte votter du har strikket.
    Fine farger.
    Ha en fin helg !

    Klem :)

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)