tirsdag 2. oktober 2012

Shabby chic skilt til prinsessa vår

I forbindelse med Anonyme scrapperes utfordring så ble jeg virkelig utfordret! Jeg hadde noen prosjekt på vent som jeg hadde sett for meg at jeg kunne lage i forbindelse med høstens timeglass utfordring.. Men nei, det gikk overhodet ikke da det meste jeg hadde på blokka var kvadratisk eller rektangulert... oppgaven lød som følger:
 

Anonyme Timeglass Høst 2012 er
 
IKKE KVADRATISK eller REKTANGULÆRT

- du kan videre velge selv om du lager kort/LO/kreasjoner
Selve oppgaven er følgende:
Del 1: Detaljer

Bruk følgende:

Blonde/Bånd + Perler + Maling/Mist
 
Jeg måtte vri hjernen litt, men så kom jeg heldigvis på at jeg hadde iallefall en ting liggende...
I forrige uke kom jeg over et skilt på Nille hvor det sto flere tekster, en av dem hadde blant annet "sshhh, baby is sleeping". Da slo det meg at en slik måtte jeg kjøpe og gjøre om slik at den passet her i huset!
 
Jeg startet med skiltet i ettermiddag og bidraget skal være inne før midnatt :-)
 
Jeg må nesten vise hvorfor jeg mener vi trenger et slikt skilt...
Her er lappen min tenåringsdatter hadde klistret opp på soveromsdøra tidligere i år en dag vi kom hjem fra jobb:
 
 
Kansje greit å ha et praktisk og ikke minst penere signal om vi får lov til å snakke til prinsessa vår :-)
 
Skiltet var i utgangspunket lysegrønn, jeg malte det med hvit gesso og pusset det får å få en slitt look.
 
Jeg skrev teksten på med permanent marker, hadde ikke tid til å dulle med maling og pensel :-P
Krona som er chipbord og hjertet som også er fra Nille er malt med Distress cracklepaint, tattered rose.
Jeg har ellers brukt blomster fra WOC, fjær, serviett, osteklut, stort metallhjørne, charms (Nordlys hobby), blonder, seem binding band og perler. Har også brukt glimmermisten litt og bandet er farget med Distress stain, tattered rose.
 

Nærbilde, her ser man crakeleringen bedre.


Baksiden er helt enkel. Her har jeg rett og slett limt på en engleserviett med decopage og jevnet kantene med hvit gesso. En enkel sløyfe med perle, mens blondene går rundt på begge sider.



Skiltet på plass på døra til prinsessa :-)


 
 
Da var jeg i mål med første oppgave iallfall, er spent på hva neste utfordring blir :-)



Det blir ikke flere bidrag fra meg, det ble rett og slett for dumt!
 

4 kommentarer:

  1. Lekker!!!

    Denne blir vel tøtta fornøyd med ;)

    SvarSlett
  2. Så flott dette var...
    Du er jo virkelig kreativ.
    Likte oppsette ditt veldig godt:)

    Lill Anita :)

    SvarSlett
  3. hehehe too cute!!! Love this...such beautiful attention to detail as always :)

    SvarSlett
  4. Nydelig dørskilt med herlig humor:) Klem Hege:)

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)